Manual - timrapportering - APP och Webb

Du som har fått sommarjobb genom Sigtuna kommun 2017 ska rapportera in dina arbetstider själv.

Du kan välja mellan en APP "MinTid" eller via Webben.

Alla sommarjobbare ( förutom de som är direkt anställa av ett företag: PostNord, HMS Host, Roligaste sommarjobbet) ska rapportera sina timmar. Missar man att göra detta utgår tyvärr ingen lön.

Din handledare på din arbetsplats rapporterar även in dina tider separat till oss så vi kan dubbelkolla att alla tider stämmer. Så du varken får för mycket eller för litet betalt.

Om man blir sjuk under de två första arbetsveckorna utgår ingen sjukersättning. Det är först under din tredje arbetsvecka som du kan få sjukersättning vid sjukdom. 

Har du några frågor vill vi att du mailar in ditt ärende till sommarjobb@sigtuna.se 

Ett fel inträffade

De markerade fälten måste fyllas i


Dela på

Dela till Facebook Dela till Twitter Dela till LinkedIn Dela med e-post
Synpunkter & felanmälan

Här kan du läsa instruktioner till hur du rapporterar in dina arbetade timmar. Gäller endast för kommunens sommarjobbare.