Konsumentvägledning

Du som bor i Sigtuna kommun kan få kostnadsfri rådgivning av kommunens konsumentvägledare. Våra konsumentvägledare hjälper dig som är i behov av rådgivning vid ärenden av reklamation och avtalstvister. Vi på konsumentvägledningen informerar även dig om vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument.

Hur kommer jag i kontakt med en konsumentvägledare?

Du når dem via e-post kontaktcenter@sigtuna.se eller telefon 08-591 260 00

Vilken typ av service erbjuder vi?

Sigtuna kommuns konsumentvägledare kan erbjuda:

  • vägledning om vad som är viktigt att tänka på inför köp, vid reklamation och hur lagstiftningen praktiskt kan tillämpas
  • vid behov, hänvisa dig vidare till den aktör som kan ge ytterligare information och stöd, exempelvis annan lämplig myndighet eller särskilt specialiserad konsumentbyrå.

Service via externa parter

För övergripande information om dina rättigheter som konsument går det även bra att besöka Hallå konsument

Hallå konsuments webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

För specifika konsumentärenden som berör abonnemang för tv, telefoni, bredband samt fiberanslutningar kan du kontakta Telekområdgivarna på www.telekomradgivarna.se. Här kan du få opartisk och kostnadsfri hjälp för ditt ärende men också få tips i förebyggande syfte.

Telekområdgivarnas webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

För specifika konsumentärenden som berör bank och försäkring kan du besöka Konsumenternas webbplats. Där kan du få opartisk och kostnadsfri hjälp med ditt ärende men också få tips i förebyggande syfte.

Konsumenternas webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Hjälpte informationen på denna sida dig?

Meddela fel på sidan

Här kan du meddela om du saknar något eller om du hittat ett fel på denna sida.


Jag vill ha svar till min e-postadress. Obligatoriskt om du vill få ett svar.
Det du skickar till kommunen blir allmän handling.