Beställ arbetsgivarintyg

Nedan kan du som arbetar eller har arbetat i Sigtuna kommun beställa arbetsgivarintyg och tjänstgöringsintyg. Vi behandlar beställningarna i den ordning de kommer in. Handläggningstiden är mellan 1-5 arbetsdagar.

Arbetsgivarintyg

Arbetsgivarintyget innehåller uppgifter om hur mycket och när du har arbetat, vilken lön du har haft och varför arbetet upphörde. A-kassan, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen kan begära arbetsgivarintyg.

Tjänstgöringsintyg

Tjänstgöringsintyget innehåller uppgifter om anställningstid och befattning. Om du har haft en timanställning finns det också uppgifter om antal arbetade dagar och timmar. Ett tjänstgöringsintyg använder du för att styrka dina meriter när du söker arbete eller utbildning.

Inkomstintyg

Inkomstintyget innehåller uppgifter om anställning och inkomst. Ett inkomstintyg använder du till exempel när du köper bostad eller söker barnomsorg. Banken och Försäkringskassan kan också begära inkomstintyg.

Kontakta din administratör eller chef när du behöver ett inkomstintyg.

Beställa intyg

Ett fel inträffade

De markerade fälten måste fyllas i

Typ av intyg

Välj vilken typ av intyg du vill beställa (välj ett alternativ)
 

Om du valt arbetsgivarintyg, ange för vilken period ditt arbetsgivarintyg ska gälla

Du kan bara beställa ett arbetsgivarintyg för tid du redan arbetat. Om du inte anger en period för arbetsgivarintyget så skickar vi ett intyg för de 12 senast arbetade månaderna.

Kontaktuppgifter

Övriga uppgifter


Dela på

Dela till Facebook Dela till Twitter Dela till LinkedIn Dela med e-post
Synpunkter & felanmälan