Serviceinsatser

Du som har svårt att sköta de dagliga sysslorna kan få bistånd till serviceinsatser i din bostad. Du ansöker om bistånd hos biståndhandläggare för det område som du bor i.Om du har svårt att klara dina vardagliga sysslor på egen hand kan du ansöka om hjälp

De serviceinsatser som du kan få hjälp med är

  • Städning
  • Tvätt
  • Inköp av dagligvaror
  • Ärenden till apotek

Gör din ansökan om serviceinsatser.

 

Eget val av utförare för serviceinsatser

Du som bor i Sigtuna kommun och behöver hjälp med serviceinsatser (städning, tvätt och inköp) väljer själv vilken utförare som ska ta hand om servicen. Du kan byta utförare när du vill och du betalar samma avgift för dina serviceinsatser oavsett vilken utförare du väljer.

Vilka utförare du kan välja mellan ser du i menyn till höger. Samma information finns även i en katalog hos biståndshandläggarna. Biståndshandläggaren kan inte välja utförare åt dig utan du måste själv göra ditt val.

Några tips inför valet

Fundera på vad som är viktigt för dig och jämför vad utförarna ger för information. Om du vill ha mer information om företagen så kontaktar du de olika utförarna, se menyn till höger.

Hur går valet till?

När du bestämt dig för vilken utförare du vill ha tar du kontakt med din biståndshandläggare och meddelar ditt val. Din biståndshandläggare kontaktar den utförare du valt. Därefter tar utföraren kontakt med dig.

Hur gör du om du vill byta utförare?

Det är samma procedur som när du gjorde ditt val första gången, du tar kontakt med din biståndshandläggare och meddelar vilken utförare du vill byta till. Du behöver inte kontakta din utförare och tala om att du valt en ny.

Information om utförare för serviceinsatser hittar du till höger.

Ett fel inträffade

De markerade fälten måste fyllas i


Dela på

Dela till Facebook Dela till Twitter Dela till LinkedIn Dela med e-post
Synpunkter & felanmälan Kontaktinformation