Inbjudan till dig som blivit svensk medborgare under 2023

Gratulerar till ditt svenska medborgarskap!

Nya medborgare tar emot diplom och gåvokassar av kommunfullmäktiges presidie, år 2022. Foto: Rosie Alm (sam277)

Foto: Rosie Alm

Du är nu svensk medborgare och det vill vi fira tillsammans med dig på Sveriges nationaldag den 6 juni. Sigtuna kommun bjuder in till fika och ceremoni klockan 11.30 på Borgmästarängen i Sigtuna stad.

Efter fikat kommer vi att ropa upp ditt namn. Då får du komma upp på scen och ta emot ett diplom och en svensk flagga. Diplomet är en symbol för ditt nya svenska medborgarskap. Detta sker från klockan 12.00. Du och alla andra som har blivit svenska medborgare under förra året och som bor i Sigtuna kommun bjuds in till den här högtidliga ceremonin.

Jag hoppas att du kommer och firar ditt nya medborgarskap tillsammans med oss. Du är välkommen att ta med dig vänner och familj.

Varmt välkommen!

Erik Langby
Kommunfullmäktiges ordförande, Sigtuna kommun

Datum: den 6 juni 2024, Sveriges nationaldag

Tid: klockan 11.30 - cirka 14.00
Sluttiden är en ungefärlig tid och beror på hur många som kommer för att ta emot sitt personliga diplom.

Plats: Borgmästarängen i Sigtuna stad. Stora gatan 25. På ängen mellan busstorget och minigolfbanan.

Svara om du kommer

Vi behöver veta om du kan komma och hur många vänner du tar med dig. Det är för att vi ska kunna förbereda ditt diplom.

Du kan även svara genom att fylla i och skicka in det svarskort som du har fått hem tillsammans med inbjudan men vi ser helst att du anmäler dig digitalt.

Vi behöver ditt svar senast den 17 maj.

Tänk på att inbjudan till den här ceremonin endast gäller detta år. Om du tackar nej kommer du inte att få en inbjudan något annat år.

Frågor och svar – bra att veta

Hur kommer jag till Sigtuna stad?

SL:s busslinje 570, 579 och 575 tar dig till hållplats Sigtuna busstation. På www.sl.se Länk till annan webbplats. hittar du avgångstider och information om vilken busshållplats som är närmast dig.

Får släkt, vänner och familj fira med mig?

Ja, alla som du vill ta med dig får komma och fira på Borgmästarängen. Meddela antal gäster när du anmäler dig.

Hur gör jag om jag har tackat ja men sedan inte kan komma?

Skicka e-post till oss till adressen kontaktcenter@sigtuna.se och uppge att det gäller medborgarskapsceremonin 2024.

Översättning / translate

Vill du översätta den här sidan? Titta på filmen och följ instruktionerna nedan för att översätta inbjudan.

Watch the movie for guidance on how to activate translation on this website.